Loading...

ABOUT CENTRE SYTNER SUTTON COLDFIELD.

A West Midlands Authorised BMW Dealer. We are committed to providing you with the highest level of customer service in order to ensure your complete satisfaction.

Latest News & Events

Show me

0 items found Done

Explore the dealership

Sytner Tamworth BMW

Exciting news as the long awaited relocation of Sytner Sutton Coldfield to Tamworth is finally underway! A number of team members at Sytner Sutton Coldfield volunteered to brave the January weather to help get underway and transform the dormant land at the prestigious Ventura Retail Park in Tamworth into superb retail facilities for both the new BMW and MINI sites. Watch this space for more news as it progresses!

Meet the team

Chris Spires

Head of Business

Adam Stanley

New Car Sales Manager

Nick Thompson

Used Car Sales Manager

Mark Smith

Service Manager

David Hunt

Parts Manager

CUSTOMER REVIEWS.

Our centre star rating is based on customer satisfaction scores from real customers. It is based on information collated by BMW UK over the past 90 days of new car sales and aftersales service transactions, where the customers have subsequently elected to complete a satisfaction survey online or by phone. You will also see below customer comments, which are unedited.

  • New Car Sales

    4.6
    • 36 ratings
    • 12 comments
  • Service

    4.3
    • 192 ratings
    • 58 comments

the lady that dealt with it was brilliant.

Service
Thank you sincerely for your comments and custom

surprised to find the vehicle had a service pack therefore was free.

Service
delighted you had a pleasant surprise and thank you for your feedback

The service was very good.

Service
Thank you for your custom and kind rersponses

Please see below.

Service
Thank you for your custom and feedback the detail of which has been escalated to the service manager for a thorough investigation and we thank you for the invaluable views that will enable us to make improvements

Polite and efficient staff.

Service
Thank you for your feedback although we aplogise that you did not have a follow up on this occasion

There is rust on the wheel hubs that they cannot repair without the customer having to pay £100. Rust shouldn't be on a BMW.

Service
Thank you for your feedback and your request for contact has been escalated to a senior manager for attention

On this occassion I had the vehicle collection and drop off service.

Service
Thank you for your feedback and we are delighted you were happy with the collection and delivery service

My car went in for a service and it had the run-flat tyre sign saying the tyre pressure was low. I checked all the tyre pressures myself but it would not let me re-set it, so when I took it to the Centre I asked them to look at it. Two days after

Service
Thank you for your feedback although we are sorry to read of your cocerns which have now been escalalated for investigation

They thoroughly investigated the report problem and found a solution.

Service
Thank you for your positive feedback and custom

There was some confusion when the vehicle was delivered at the centre but once the staff found us on the system everything was great.

Service
We aplogise for any confusion with the booking but pleased this was resolved and thank you for your feedback

The staff are fairly nice but they put the wrong tyre on my car. they changed the tyre whilst I was there. They explained that I needed to go straight back asap, I advised that I could not do the week days due to work commitments. I was given a Vauxh

Service
Thank you for your feedback although we are very sorry to read of your experince and disapointed that the response was not as swift to resolve without further frustration as it could have been - we are indeed sorry

The service was good but it took a long time for me to be seen by the staff when I took my car in.

Service
We are sorry there was a delay in greeting you to the centre and thank you for bringing this to our attention and for your custom

All staff that I encountered were extremely friendly and helpful at Synter Sutton Coldfield. I was made to feel really welcome and offered a drink and biscuit.

Service

It was perfect.

Service
Thank you for your kind comment and custom

The staff were excellent and were good at communicating.

Service
We are grateful for your feedback on communication and for choosing us to look after your car

Just lovely, they did a free valet.

Service
Thank you sincerely for your custom and we appreciate your feedback

I cannot fault the service desk attention by Carl Rainbird or the skill of the technician who did the work on my sunroof. I find fault with the service manager who did not discuss my complaint that the roof failed for a second time after 3600 miless

Service

They are pretty good. There is nowhere to do any work. Unfortunately the customer service is nothing like Mercedez or Audi.

Service

They were excellent at the centre and I was treated great. I was iffered coffee while I waited. Overall I am happy with the centre

Service
Sincere thanks for your custom and feedback

The centre did not do all the work in one day

Service

It was a recall for the passenger airbag to be replaced, I also told them I had a couple of brake warning lights coming on but the brakes had already been changed previously. It was £50.00 to diagnose the problem, I was then told there were two fa

Service
Thank you for your response which has been passed to the Service Manager to investigate we appreciate your feedback

All very courteous, professional and knowledgeable.

Sales
Sincere thanks for your feedback and support

One of the jobs was to balance 4 wheels due to typical out of balance juddering. The car still judders but at 70+ mph rather than the 50 mph before. The front and rear wheels were switched but the tyre pressures weren't corrected.

Service

The car came back messier than it came in and this is the second time it has happened.

Service
Thank you for your feedback although we are very sorry you have had cause to complain regarding the condition of your car which we will investigate and call as promised

I always receive first class service whenever I visit I've been a customer for over 5 yrs

Service
Thank you for your feedback and continued loyal support

Needs more parking but i believe that is being addressed with a new centre in Tamworth

Service
Thank you for your feedback and you are correct parking will be much better in Tamworth so thank you for your support whilst this has been most difficult

The only problem I would have had is I did the report on the tyre a while ago and it took a while to get the tyre in.

Service
Thank you for your custom and feedback and patience whilst we awaited the supply of the correct tyre which were not in available stock at the time

I was very satisfied.

Service
Thank you most sincerely for you survey response - comments and custom

Very pleasant experience and nice people to deal with

Service
Thank you sincerely for your custom and feedback

Carl Rainbird looked after me from the start was able to arrange the collection of my vehicle from my works and returned it as promised . A very professional service and will use them again.

Service

The service was very good.

Service
Thank you for your survey response and custom

First Class

Service
Thank for your kind response we are sorry you appear not to have recieved a follow up call on this occasion

Very efficient staff.

Service
Thank you sincerely for your feedback and custom

Excellent service.

Service
Thank you for your custom and valued responses and we are sorry that the repair took longer than anticipated

I would like to go back to the centre to get more time to understand the features.

Sales
Thank you for your feedback and custom, the team will contact you shortly to arrange additional hand over experience

The service was good . The centre was busy so the work on my car was not completed and I had to make another visit to the centre.

Service
Thank you for your considered feedback and custom we are sorry for the delays

The centre told me I needed two rear wheels instead of two front wheels.

Service

I had a courtesy car, but they did not mention that I needed my national insurance.

Service

The service was good.

Service

The service was fantastic.

Service

Excellent.

Service

I was disappointed with the reception staff who did not acknowledge me and did not offer me a drink whilst giving them out to other customers

Service

I was very pleased with the saleslady she was very helpful and friendly.

Sales
Thank you for your feedback and custom and we apologise for any delivery delay frustations

They were excellent.

Service
Thank you we are very grateful for your feedback and custom

The service was good.

Service
Sincere thanks for your feedback and custom and your comments are under investigation prior to full response

Very happy with the service.

Service
Thank you sincerely for your feedback and custom

Extremely accomodating.

Service
Thank you for your valued response and indeed your choice of Sytner to maintain your car

There was a delay with the delivery.

Sales
Thank you your custom, and indeed for comments which are noted and we apologise for any frustration caused

new radio fitted - all settings gone - could this have been backed up before removing?

Service

I was most disappointed on returning home to find the whole car covered in tree sap.That evening, i spent 2 hours washing and polishing the car. On contacting Sytner Sutton Coldfield, they agreed that the car had been parked under trees.

Service

Made really easy for me.

Service
Sincere thanks for your custom and feedback

I mentioned to the gentleman when I got there that the tracking might be out, he said that I would have to pay £99.00 for this.

Service
Thank you for your feedback and custom which we value highly

Great trouble free collection and delivery service, on time, friendly, knowlegable. Car was washed. Would have been completely satisfied if the car had been cleaned inside.

Service
Many thanks indeed for your custom and feedback comments

Emma on reception was very poor and my messages were not passed on and calls never returned.Had a bad attitude , would not expect this from BMW.

Service
Thank you for your valuable feedback although we are disapointed to read of the frustation in commmunication with you visit the verbatim will allow us the oportunity to review and correct for the future - please accept our apologies

Mark the service mamager is very good and aprochable

Service
Thank you for your custom and feedback Mark will be pleased with your personal comment

There is an ongoing fault with the vehicle, which the centre have been unable resolve.

Service
Thank you for your feedback and custom, having considered your comments this has been passed to a senior manager for review

Everyone was pleasant and friendly.

Service
Thank you sincerely for your custom and feedback

The cost of the repairs was far too expensive.

Service
Thank you for your response and custom although we apologise sincereley if the Manager was not available and we respect and value your feedback

Quite a few things; firstly when I called up at twenty past 5, I said that I was running late, when I called again I said it would be at 10 past 6, they said that the centre closed at 6. They were very apologetic, they said that they would be calling

Service
Thank you for your feedback and customn although we are sincerley sorry for the poor communication on this occasion and for any frustration this has caused

Really good service

Service
Thank you sincerely for your feedback and valued custom

I was rather taken aback by the advertised margin added to my part exchange - with hindsight I should have attempted to sell the car myself. I do not object to the dealership making a profit but I thought this was unreasonable.

Sales

Very good service

Sales
Thank you sincerely for your valued feedback and for choosing Sytner to supply your new car

Service was excellent, but ultimately the rattle came back only 3 days later so I can't say completely satisfied

Service

Fareed Mulla looked after my purchase and I found him to be personable, friendly, efficient and effective.

Sales

All the various people we made contact were pleasnt, helpful and consummately professional.

Sales
Sincere thanks for your custom and valued feedback

I''m very pleased with the sales man martyn as he was great finding me the best deals and what i was after so i didnt want to leave a bad review but im just not happy with the aftersales.

Sales
Thank you for your custom and response although we are very sorry to learn of the dificulties you have experienced and these have been passd to a senior manager for further investigation and review to see if we might improve and speed up the resolution of your concerns - thank you

Issue with front wheel squeaking post visit

Service
Thank you for your custom and feedback - we will endeavour to call again with regard to the squeak you have mentioned - thank you

The service was good, but we were disappointed about the fact that our original car that we put our £1000 deposit on was sold and know one told us until at least 4 days afterwards!!

Sales
Thank you for your feedback and custom and we apologise sincerely for any communication delays

Very good.

Sales
Thank you sincerely for choosing Sytner to supply your new car and for completeing this survey

There was a little problem, but this was sorted out by the salesperson, she was great.

Sales
Thank you for your custom and feedback and we are pleased that the smal problem was resolved swiftly but would also apologise for the concern